Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu

Revelstoke

Door: Aleid

Blijf op de hoogte en volg Aleid

19 Juli 2013 | Canada, Revelstoke

Ja, we zijn weer een eindje verder.... Na die prachtige dag bij Lake Louise zijn we woensdag een dag naar Banff geweest. Gelukkig was het die nacht niet zo koud, omdat het bewolkt was. Het is een leuk stadje, natuurlijk de nodige wintersport, kerstmis en heel veel souvenirs winkels. Maar ook een gezellige 'Farmers market'. Daar hebben we hele dikke kersen gekocht en die waren overheerlijk! Je ziet in Canada veel, dat alles 'organic' is en 'bio'. Ook naar het postkantoor om nog even wat kaarten te versturen. En het Whyte Museum hebben we niet overgeslagen (kunst en cultuur), maar het Banff Nat. Hist. Site wel (allemaal opgezette dieren). We drinken koffie, Mocha, en zien bussen vol Aziatische toeristen! Het is ook opvallend dat veel teksten in het engels en frans is, maar ook in het chinees of japans. Veel Aziatische mensen werken in de winkels. Canada laat ook merken trots te zijn op de native bewoners, oftewel de indianen (o.a. de Plains). Als we terugrijden over highway 1A, zien we een Wapiti (elk) man. Het heeft een geweldig gewei op z'n kop! En nog prachtige Aspen bomen. Terug op onze plek eten we lekkere broccoli/cheese soep.
Na de derde nacht in Lake Louise vertrekken we om 9 uur, op weg naar Yoho Nat.Park. We stoppen bij de Kicking Horse Pass om te kijken naar de Spiral Tunnels. De trein moest hier zo'n groot hoogteverschil overbruggen, dat ze een soort 8 hebben aangelegd. De machinist van de trein was dan al uit de tunnel, maar de achterste wagons nog niet eens in de tunnel! Ingenieus toch! En verder maar weer, we komen in Golden aan en zitten met een beker koffie als de telefoon gaat. Matthijs meldt dat Pa in het ziekenhuis ligt, maar na even schrikken, worden we gelukkig gerustgesteld. Inmiddels zitten we ook alweer op de British Colombia tijd. We rijden nu nog door het Glacier Nat. Park, waar we het Rogers Pass Discovery Centre bezoeken en het Revelstoke Mountain Nat. Park. Als je buiten een park komt zie je meteen reuzegrote reclameborden. We komen aan in Revelstoke en staan op een mooie campground met de naam 'Lamplighter', aan de Colombia rivier. Ook hier loopt de Trans Canada Railway langs. En wat fijn is, ik zit buiten, aan de picknicktafel te internetten.... Tot zover...

• 19 Juli 2013 - 22:46

Leo En Nienke:

Hello Canadians,

Weer een leuk verslag en mooie foto's.
    Kunnen jullie die mooie stenen/granieten beer niet voor mij meenemen?
    Zou goed staan in onze tuin!
    Hier alles goed, lekker weekend en heerlijk weer. Wat wil een mens nog meer.
    Leo is nu de tuin aan het sproeien, want dat is hard nodig.
    Voor dit weekend hebben we niets op het programma staan, dus dat is genieten en als het te warm is gaan we heerlijk een stuk fietsen.
    Groeten voor jullie beiden uit Huppel.