Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: Aleid

Blijf op de hoogte en volg Aleid

28 Juli 2013 | Canada, Vancouver

Jawel...onze laatste stek. Gisteren zijn we vertrokken uit Hope en via de highway 1 naar Vancouver gereden. Nog steeds prachtig weer. Langzamerhand verdwenen de hoge bergen en werd het vlakke land breder. We hadden de Tomtom ingesteld op het Museum of Anthropology en wat gebeurt er....we worden midden door Downtown Vancouver geleidt! Jeetje, Sjon moest moeite doen om de spiegels heel te houden. Uiteindelijk veilig aangekomen bij het museum en we hebben genoten, wederom grote totempalen, maar ook heel veel over de kunst en cultuur van, vooral West Canada. Daarna naar de campground Burnaby Caribou RV Park. Kleine plaatsjes, hoge heggen, 'n beetje sfeerloos. Aan de ene kant een snelweg en aan de andere kant een spoorbaan. Toen maar meteen de camper gewassen, omdat we niet meer van plan zijn om er op uit te trekken met de camper. Wel goed geslapen en daarom de volgende ochtend, vandaag dus, er op uit naar Vancouver city! Eerst naar het station gelopen en daar met de Skytrain, Het is een prima systeem om er te komen. In de stad eerst wat rondgekeken en genoten. Uiteindelijk zijn we naar het Stanley Park gegaan en hebben fietsen gehuurd. Dit was erg leuk. Stanley Park is geliefd bij Canadiens en toeristen, iedereen gaat daar op z'n vrije dagen picknicken, er zijn leuke speelterreintjes voor de kinderen, er is strand, een zwembad, een aquarium, weer totempalen, maar ook nog natuur, waar zelfs bevers wonen. Later hebben we nog de Steamclock bewonderd en zijn we gaan eten. Om 21.00 waren we moe, maar voldaan weer terug bij de camper.

• 28 Juli 2013 - 22:27

Matthijs:

Nog eventjes en jullie zijn er weer! Geniet nog heel eventjes!

• 29 Juli 2013 - 06:25

Gerben, Leo En Nienke.:

Ja,lieve alletwee, het zit er bijna weer op.
    Vandaag ondernemen jullie de terugreis.
    Afgelopen zaterdag zijn Gerben en ik naar de Zwarte Cross geweest; wat was het weer een festijn.
    Genoten van van alles, maar vooral van Go Back To The Zoo en Golden Earring.
    Daar verschillende bekenden gezien, oa. ook uit Dieren, wat heel leuk was.
    Bouke was er ook, maar die heeft Gerben niet kunnen vinden.
    Vanaf donderdagavond konden wij de muziek bij in ons in de tuin horen.
    Gisteren eigenlijk niets bijzonders gedaan, behalve dat Gerben mij geholpen heeft op op Facebook te gaan.
    Jawel, het moest er dan toch een keer van komen en ik heb zelfs al "vrienden" gemaakt!
    Of ik er veel gebruik van zal maken, weet ik nog niet.
    Voor jullie een behouden terugreis en tot hoors, mails of ziens.
    Groeten uit Huppel.