Hedley - Reisverslag uit Hedley, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu Hedley - Reisverslag uit Hedley, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu

Hedley

Door: Aleid

Blijf op de hoogte en volg Aleid

23 Juli 2013 | Canada, Hedley

Hallo allemaal. We zijn weer op een nieuwe plek neergestreken. De campground heet Gold Mountain iets buiten Hedley. We staan aan de Similkamen River, bij Highway 3. Dit onderste gedeelte van zuid-west Canada is ook weer erg mooi. De bergen zijn dan wel niet zo hoog, maar toch heel apart en ik kan het niet zo goed beschrijven. Iig. is het een droger/warmer gebied. Er staan bv. meer dennen dan sparren, het is minder bossen en meer agrarisch gebied zodra de vallei het toestaat. We hebben een overnachting gehad in Kaleden, iets onder Penticton. Het was een RV campground op een enorme golfbaan. Helaas lukte het daar weer niet met het internet, maar ook de telefoons hadden geen bereik. Dat is toch lastig, als je wilt bellen. Gelukkig konden we in Keremeos langs de kant van de weg met Pa bellen, alsof hij vlakbij was. Het gaat met hem weer beter. Hier hebben we goed bereik en we zijn van plan om hier nog 2 fijne vakantiedagen door te brengen, voordat we naar Hope en Vancouver gaan. Net zoals in NL en France, hebben we hier zomerweer met hoge temperaturen. Dat is wel anders geweest bij de Icefields! Wsl. zijn de valleien hier heel geschikt om fruit te kweken, ook wijnstokken zien we bij Olalla. En we hebben dan ook goed ingeslagen. Vooral kersen en perziken! Heeeerlijk!! Canada is wel duurder dan we dachten, bv. 1 lt. melk kost hier 2,15 CAD. Vaak komt er dan nog tax bij en betaal je omgerekend ong. 1,75 euro......voor een gewone liter melk! Het wordt straks weer afkicken van het campertje, want we zijn er nu zo aan gewend, magnetronnetje, heet en koud water, koelkast/vriesvak, toiletje, airco/warm+koud......echt een huisje op 4 wielen. Toch gebruiken we op de campings meestal de sanitaire voorzieningen. Waar we nu zijn is het van oorsprong indianengebied. Onderweg zagen we een Eagle op een nest zitten, net zoals in NL de ooievaars. We hopen dat S&J een paar leuke dagen in Madrid hebben gehad. Voorzover onze belevenissen en onze hartelijke groeten.

• 24 Juli 2013 - 05:40

Simon En Jeannette Hokke:

Hoi Aleid en Sjon

Zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin en wij vanochtend vroeg uit de veren want de trein naar Madrid wacht op ons! Het weer is goed, maar in Nederland ook. We genieten van de zee en omgeving! Internet is af en toe slecht en bellen in Frankrijk naar Nederland is hopeloos! Idd met pa gaat het gelukkig goed en waarschijnlijk is hij vlot het weekend thuis, zei hij gisteravond. Geniet van jullie campertje en wij gaan ons klaarmaken voor de reis!
    Liefs Simon en Jeannette

• 24 Juli 2013 - 16:55

Francien:

Jullie kunnen nog naar het Otterlake (nat. park) Je komt er bijna langs?? De terugreis is gevoelsmatig altijd anders dan de heenreis, maar het blijft genieten van steeds een andere omgeving. En zo te lezen bevalt het jullie ook wel zo je eigen huis onder de kont. Fijne dagen nog in BC.