Weer thuis! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: Aleid

Blijf op de hoogte en volg Aleid

31 Augustus 2013 | Canada, Vancouver

Tja.....en dan is het inmiddels zaterdag 31 augustus. Nu moet het dan toch nog even gebeuren! Het laatste verslag van onze reis naar Canada. Je kan wel zeggen dat het weer is omgevlogen. Ook nu, we zijn immers alweer 4 weken thuis, dat verslag lukte maar niet, omdat we meteen weer in de 'mallemolen van het leven' zitten. Laat ik even beginnen met zondag 28 juli. Die dag zijn we wederom met de Skytrain, Vancouver ingegaan. Bij halte Granville eruit en we lopen door de stad. We gaan naar het Art Museum/Grand Hotel. Er waren tentoonstellingen over de Sixties, heel erg veel maquette's over bekende hotels, over schilderkunst in de 17e eeuw in de Nederlanden en wat moderne kunst (deze collectie viel helaas wat tegen). Daarna was het tijd voor een lunch! Toen op weg naar de Seabus. Het was druk, iedereen stond te wachten. Deze pont is alleen voor voetgangers, maar er mogen ook fietsen mee. Als de pont aan komt, gaan aan de ene kant alle passagiers eruit, daarna kunnen de nieuwe passagiers via de andere kant er weer in. De oversteek duurt ong. 15 minuten. In Vancouver noord was een soort pleinfeest. Wel erg 'holy', een gospelkoor zong er over de 'Lord' en er werd vrolijk bij gedanst. Vanuit de overkant hadden we een mooi uitzicht op de skyline van Downtown. In de haven lag ook nog een jacht, dat veel belangstelling trok, op het achterdek stond nl. een helicopter. Even later vertrok deze en dat was een mooi gezicht. We hebben nog wat rondgelopen en gekeken, maar dan weer terug met de Seabus. Dan de Skytrain en het laatste wandelingetje terug naar de camper. Genoeg gezien en gedaan in deze 4 weken! Het is zover, 2 magnetron maaltijden eten en dan vooral opruimen en ook weggooien. En nog poetsen en de tassen inpakken (zweten!). We nemen onze canadese pan mee, maar de dekbedden, lakens, de handdoeken en het koffiezetapparaat niet. Hopelijk doen ze er bij Cruise Canada er wat mee. Laatste nacht slapen. De volgende ochtend maandag 29 juli gaan we de camper inleveren. Als we daar zijn gaat het in een sneltreinvaart. Onze tassen eruit, de campermeneer komt controleren en alle meterstanden opnemen. Alles goedgekeurd en we krijgen dus onze borg terug. Dan wordt er voor ons een taxi gebeld en voor 50$ rijden we naar het vliegveld. Het wordt wel lang wachten, maar er is veel te zien en te doen. En ja, we moeten tenslotte al ons canadese kleingeld opmaken! Dus hier wat lekkers eten en daar wat lekkers drinken. Dan facetimen met Matthijs. En dan een appje van Rutger.....Rich&Rut hebben een nieuwe auto gekocht! Fijn voor ze! Om 14.00 gaan we in de rij om in te checken, 45 min., maar wel gezellig, we praten met allerlei mensen, die in Canada wonen en nu naar NL gaan, vooral op familiebezoek. Dan op weg naar de bodyscan en cabinluggage controle. Ook weer in de rij en zo zijn we nog eens 45min. bezig. Bij gate D66 zoeken we een paar stoelen en wachten we op boarden. Tegen 6sen kunnen we het vliegtuig in en hebben weer 2 stoelen alleen en om 18.25 verlaten wij de vaste bodem van Canada. We kijken of we in de baai onder ons nog walvissen zien, maar nee helaas. Wel zien we later, dat we over de Rockies vliegen Jasper). Via ons schermpje kunnen we onze vlucht volgen. Richting noordoosten naar Groenland. We vliegen de nacht tegemoet.... In het vliegtuig krijgen we om 21.00 een maaltijd. Er wordt een wijntje bij aangeboden, lekker voor Sjon! Wat later gaan we slapen, het licht wordt gedimd, dekentjes en oogkleppen+oordoppen..... Als we naar buiten kijken zien we dat de zon nog steeds niet is ondergegaan en dat zal ook niet gebeuren, want een paar uur later worden we wakker en is het weer dag! Na IJsland gingen de lichten weer aan en bij Schotland komt het ontbijt. Sjon en ik zetten onze horloges weer op NL tijd. nog even en dan zijn we er.... Om 12.35 landen we en het is inmiddels dinsdag 30 juli. We lopen naar de bagageband om onze tassen te halen. Dan naar de uitgang, langs de douane en door de schuifdeuren........en dan worden we verrast....Daar staat een heel ploegje familie ons op te wachten! Oh oh, wat bijzonder. Zelfs de 2 kleintjes zijn erbij. Saskia en Lauren, Richelle en Mees, Nienke en Gerben, wat een welkom! We gaan met z'n allen naar de Taxuslaan en daar komen ook Matthijs en Rutger er nog bij en eten we met elkaar nog friet. Aan alles komt een eind, conclusie: wat weer een mooie reis, wat hebben we weer veel gezien, gedaan en beleefd. Met de camper een goede ervaring (een evt. nieuwe camperreis eens niet meer een bovenbed), erg veel leuke mensen ontmoet, de natuur daar is overweldigend, zonder al te veel reserveringen overal plek, we hebben het koud en warm gehad, Canada kwam relaxt op ons over.
Nog wat foto's erbij en we hebben weer een mooi boek! Groeten aan iedereen, die ons gevolgd hebben.

• 01 September 2013 - 06:26

Nienke:

He he, eindelijk een afsluitend verslag van jullie reis. GRAPJE!!!
    Fijn, om nog even het laatste van jullie reis mee te kunnen beleven.
    Het was weer geweldig om op deze manier met jullie mee te reizen.
    Nu weer sparen voor de volgende reis, waar die ook heen zal zijn.
    Er staat vast nog wel iets op jullie verlanglijstje.

Groeten uit Huppel.