Gold Panner's Campground, Cherryville. - Reisverslag uit Lumby, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu Gold Panner's Campground, Cherryville. - Reisverslag uit Lumby, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu

Gold Panner's Campground, Cherryville.

Door: Aleid

Blijf op de hoogte en volg Aleid

22 Juli 2013 | Canada, Lumby

Inderdaad, het verslag was zeker langer, maar ik denk dat het meisje van het cafe de knop van het wifi toen omdraaide en ik op dat moment nog zat te typen. We hebben 1 nacht in Nakusp geslapen. Sjon had weer een fijn vuurtje gemaakt. We komen wel veel mensen tegen, die dus een achtergrond hebben als immigrant. Uit Rusland, Zwitserland, nu weer uit Tjechie.Want we zijn vanochtend doorgereden richting Vernon. Onderweg kwamen we bij deze camping en nu blijven we er vannacht. Het is bijna een openluchtmuseum. Er zijn oude hutjes van de goudzoekers, de Monashee kreek, waar met 'pans' gezeefd werd, zelfs een mijn, waar vooral chinezen naar goud zochten. Hier is inderdaad veel goud gevonden vroeger, maar helaas voor mij was er niets meer te vinden. De natuur is hier nog steeds prachtig, hoewel we de hoge bergen met sneeuw achter ons hebben gelaten. Een paar jaar terug, toen we in de USA waren, hoorden en zagen we, welke schade de Pine-beetle aanrichtte, ook hier zien we dat. Sommige wegen zijn bar slecht, vol gaten en scheuren. En soms moeten we met een ferry over varen. In zo'n meer liggen zooo veel boomstammen, wsl te wachten op transport. Die bomenvrachtwagens zien we hier veel rijden, ze hebben er zelfs speciale verkeersborden voor.Ook daarom rijden we nu niet meer hele grote afstanden. Sjon gaat zo weer een fikkie stoken en straks samen eten. Tot nu toe valt het met de muggen wel mee, maar waar we nu zijn, hebben we erg last van gewone vliegen, wespen en andere akelige steekbeesten,ik ben al flink gestoken. Het is hier nu ook ontzettend warm, boven de 35*. We zoeken de schaduw op en genieten van onze rust.We hebben begrepen, dat G&R maandag op reis gaan en we wensen hen een fijne zonnige vakantie. N&L zijn dus bijna klaar met de nieuwe keuken en alles gaat zo z'n gangetje. Hopelijk gaat het met Pa ook wat beter, maar dat informeren we wel telefonisch. We kunnen gelukkig toch wel vaak ergens internet 'opduiken'. M&S, R&R, S&M, Lauren en Mees, gelukkig krijgen we af en toe van die leuke filmpjes en we bellen, dat is wel heel erg fijn! We realiseren ons wel dat de laatste week al weer in gaat, maar op dit moment nemen we ook wat meer rust, zoals het eigenlijk in een vakantie hoort. Maar Canada is een bijzonder mooi en interessant land met aardige mensen.

• 22 Juli 2013 - 06:37

Leo En Nienke:

Lieve alletwee,

Zo te lezen gaat het wel goed met dat fikkie stoken van Sjon en schijnbaar hout genoeg.
    En Aleid, wilde jij de vakantie terug verdienen door op zoek te gaan naar goud?
    Gisteren hier niet veel gedaan door de hitte, vandaag en morgen krijgen we weer tropische temperaturen. Misschien dat we woensdag een onweersbui krijgen, we wachten het wel af.
    Rustig blijven en genieten van de zomer, want daar hebben we lang genoeg op moeten wachten.

Groeten uit Huppel.

• 23 Juli 2013 - 09:54

Gerrit En Rieja:

Zitten nu in Cean. Gaan vandaag de stad in. Reis goed verlopen.
    33 Graden buiten en 21 binnen. ...Kwamen aan met enorme onweersbui.
    Groeten uit Frankrijk.
    Xxx gerrit en rieja

• 23 Juli 2013 - 19:08

Francien:

je kunt beter een gelukszoeker zijn (die vinden altijd wel iets) dan een goudzoeker. Zo te lezen hebben jullie het allemaal al gevonden: rust, mooie natuur, lekker eten/drinken, fikkie erbij, en een goede nachtrust doet ook wonderen. Denk niet aan de tijd, elke seconde is goud waard.