Nakusp - Reisverslag uit Nakusp, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu Nakusp - Reisverslag uit Nakusp, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu

Nakusp

Blijf op de hoogte en volg Aleid

20 Juli 2013 | Canada, Nakusp

Twee heerlijke dagen gehad in Revelstoke. We zijn in Revelstoke naar het Railway Museum geweest en hebben in de plaatselijke Art Gallery gekeken. Terwijl wij binnen waren, was er een geweldige onweersbui, maar daarna hadden we weer zonnig warm weer. En rust is ook lekker. Ook hebben we een One Dollar Shop ontdekt, wat leuk om daar rond te lopen! Vooral al die spullen die je er kunt kopen voor vrijgezellen feestjes en baby showers! Na een heel erg leuk gesprek met onze achterburen, die uit Manitoba kwamen, was het tijd om naar bed te gaan. De volgende dag zijn we naar Nakusp doorgereden. Een leuk plaatsje, waar zelfs bij het meer een heus strandje was. We stonden daar op de Municipal Campground Nakusp. Alwaar Sjon wederom met hout in de weer ging om te stoken. Er is een kerk, een supermarket en een tankstation. Ook wat winkeltjes met dromenvangers en zelfgebreide vestjes + patchworkdekentjes. En..... 2 honkbalvelden, want dat is hier populair. Trouwens, geen jeu de boules, maar aan 'horseshoe' gooien doen ze. Dit was het voor nu.

• 21 Juli 2013 - 05:39

Leo En Nienke:

Hello the two of you,

Vanmorgen erg vroeg wakker en gelijk maar even op de laptop kijken of er een verslagje staat.
    En jawel hoor, het is alweer gelukt, al lijkt mij dat het verslagje niet af is.
    Het wordt hier vandaag een hele hete dag, dus ik heb maar snel alle zonwering naar beneden gedaan.
    Volgens de voorspellingen blijft het in ieder geval nog tot aan donderdag zo warm en daarna zal het wat afkoelen.
    Gisteren een heleboel nieuwe kook- en bakpannen gekocht voor inductie koken. De meeste oude pannen deden het gewoon niet meer, dat wist ik ook dat dat moest gebeuren.
    De keuken is prachtig geworden en ik ben er heel blij mee.
    's Avonds heerlijk buiten gezeten en even met Gerrit en Rieja gebeld om hun een fijne vakantie toe te wensen, zij vertrekken maandag.
    Hier verder alles goed.
    Bye, bye, Nienke.

• 21 Juli 2013 - 13:42

Gerrit En Rieja:

We zijn nog thuis. Morgen (maandag) vertrekken we richting Bretagne. Als het daar ook hittegolf is als hier dan houden we het daar wel even uit. Zo niet .... gaan we verder het zuiden in.
    De Tour gaat vanavond eindigen met Bauke Mollema op plaats 6. Laurens ten Dam is verder gezakt, net buiten top 10. Was mooie tour maar duurde voor ons dus net iets te lang..... Om de tour zo 3 weken te volgen was weer eens leuk. Bouke zat met vrienden dus op de Alp de Huez. Zij hadden groot feest.
    Vandaag is het Open Dag van De Graafschap. In de zon gemeten is het 43 graden........ Of dat feest is om te werken?
    Maken jullie de tour door Canada nog verder veilig af. Blijf genieten. En kom gezond thuis.
    We hebben nog wel contact.

Groeten Gerrit en Rieja