Hope - Reisverslag uit Hedley, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu Hope - Reisverslag uit Hedley, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu

Hope

Door: Aleid

Blijf op de hoogte en volg Aleid

26 Juli 2013 | Canada, Hedley

Er is nog Hope.... En daar zijn we nu! Wat een paar heerlijke dagen hebben we gehad in Hedley. En wat hebben we het daar heet gehad, de airco in de camper was meer dan welkom. Hoewel we ook in de Similkameen River hebben gezwommen/gezeten om af te koelen. We hebben er een dag van luieren gemaakt, hamburgertje eten, beetje lezen, nog facetimen met R&R+M, vuurtje stoken, Sjon glaasje wijn. Vanmorgen gingen we weer op pad. Highway 3 richting Princeton. Daar tanken, weer voor meer dan 100 CAD. En toen reden we het Manning Park binnen, echt prachtige natuur! Halverwege gestopt voor koffie, er zaten daar zoveel ground squirrels oftewel grond eekhoorntjes. Ontzettend nieuwsgierig komen ze uit hun holletjes. Ook nog op een Parkcampground gekeken, maar dat is daar zonder wat voor voorzieningen dan ook. We kwamen daar vandaan met de hele camper onder de modder! Gelukkig maakte de mooie uitzichten, weer sneeuwtoppen, veel goed. Geen beren of elanden gezien, helaas. En dus nu in Hope. Oftewel, 150 km. nog naar Vancouver en daar gaan we morgen heen. Op de Coquihalla Campground om precies te zijn, aan de Coquihalla River, juist! We hebben volgens mij, alleen maar mooie plekken gehad om te kamperen en eigenlijk hebben we nergens gereserveerd. Ja, alleen in Jasper en Banff. Vanuit onze plek, konden we zo Hope inlopen. Het is een klein stadje met vergane glorie. Vroegen begonnen jawel, wederom als goudzoekers stad. Nu is het bekend om z'n 'kettingzaag'beelden. Bij de Visitor Center spraken wij met de gastvrouw, die meer dan 40 jaar geleden in Canada is komen wonen. Sprak nog goed nederlands, by the way. Daarna naar het oudste kerkje in B.C., die nog steeds dienst doet. Daarna in de warmte terug naar't campertje. Hangmatje ophangen en even uitrusten, toen eten gemaakt, Sjon z'n laatste hout in de fik en koffie. Het verslag typen, de foto's en dan wordt het donker en gaan wij naar bed.

• 26 Juli 2013 - 08:32

Nienke:

Hallo lieve luitjes,

Ben op mijn werk en ben even snel aan het kijken op jullie site.
    Het einde van jullie reis nadert en het hout is dus nu ook op!
    Weer mooie foto's en ik ben benieuwd naar de rest van de foto's.
    Hier is alles goed, niets bijzonders. Het is alleen een beetje erg warm/heet.
    Maar; niet zeuren, we hebben er lang genoeg op moeten wachten.

Knuffels, Nienke.

• 27 Juli 2013 - 08:40

Francien:

Wat geven de foto's een uitgerust stel tevreden mensen weer. De reis nadert de terugreis. Geef alle indrukken een mooi plaatsje in jullie hoofd en hart.

• 27 Juli 2013 - 17:04

Gerrit En Rieja:

Even kort. Goede thuisreis. We horen later alle verhalen wel.
    X GenR