Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu

Victoria

Blijf op de hoogte en volg Aleid

06 Juli 2013 | Canada, Victoria

Hier even een update. Vandaag, vrijdag 5 juli, zijn we in Victoria naar het Royal BC Museum geweest, waar we veel over Vancouver Island en Canada te weten zijn gekomen. Het is een prachtig museum, je loopt als het ware in de geschiedenis. Gisteren aangekomen en we staan in West Bay Marina Haven and RV park. Geen free internet. Maar wel een super plekje! Inmiddels hebben we al 2 bijzondere dieren gespot, een zeearend en 2x een zeeotter. Vanaf onze camper lopen we over een soort steigerpad (ruim 3 km.) naar de stad. Vandaag is het de bedoeling dat we met de watertaxi terug varen over de baai. Dat is ook heel erg leuk, want de hele dag zie je hier de watervliegtuigen opstijgen en landen. Via de VVV van Victoria hebben we onze volgende plek geboekt. Morgen gaan we 3 dagen naar Tofino. Dit ligt veel noordelijke en dan aan de westkust. Het weer is heerlijk, veel zon. Alles gaat voorspoedig en dat hopen we zo te houden. We genieten....

• 06 Juli 2013 - 23:25

Leo En Nienke:

Hallo Aleid en Sjon,

Jullie update net gelezen en de foto's bekeken.
    Zo, de eerste bijzondere dieren zijn binnen. Wie weet wat er nog volgen gaat!
    Wij hebben nu ook lekker zomerweer.
    Vandaag bijna de hele dag op de fiets gezeten. Eerst vanmorgen op de fiets een paar boodschappen in het dorp gedaan, vanmiddag samen met Leo 2 uur rond Meddo gefietst en vanavond ook nog 2 uur rondje Ratum gefietst.
    Het blijft de komende dagen, volgens de voorspellingen, ook mooi weer, zo'n 25 graden. Vanaf woensdag iets koeler, maar droog.
    Dat is mooi, want aanstaande vrijdag en zaterdag hebben wij hier het Volksfeest.
    Morgen willen Leo en ik een grotere tocht gaan fietsen, de planning is ongeveer 60 km.

Jullie veel plezier en tot de volgende mail, L+ N.

• 06 Juli 2013 - 23:45

Gerrit En Rieja:

Jullie genieten. Dat komt duidelijk uit het verslag.
    Bij foto 1 dacht ik aan de Blues Brothers in Universal. Bij foto 2 aan Bedoues , afgelopenjaar. Ed en Willem bekijken. Foto 3 de dolfijn bij Ajaccio. Deze afgelopen week nog met de Tour op de TV. Foto 4 het pontje op de vrijdag na Hemelvaart over de lek nabij kinderdijk. Met lekke band. Bij foto 5 heb ik geen tekst. Foto 6 is een foto uit de brochure van Vancouver Island.
    Hier is het ook prachtig weer en we hadden een mooie touretappe met Mollema en Ten Dam in de bergen op plaats 4 en 5 en ook 4 en 5 in de gele trui rangschikking.
    Blijf genieten.
    Nu Rieja even.
    We hadden een bezige week met allerlei bezigheden. Voor ons is het einde van het schooljaar ook in zicht. We zijn nog bezig met het zoeken naar een bestemming. Als we naar de Tour kijken, dan denken we...naar Corsica, maar nu in de bergen, ook prachtig!!. We zien het wel. Eerst nog wat werken. Bouke is druk met werken, Wessel zit in Noorwegen en met Jorrit gaat het gelukkig goed. Hoeft pas volgend jaar terug te komen en niet verkouden worden. Maandag hakken en breken en dan hopen we einde van de week weer een prima w.c. te hebben. Wat heerlijk om jullie belevenissen te lezen en te zien. Lekker om met je huisje rond te trekken. Hopelijk zonder lekkende airco!!
    nog veel plezier en pas goed op elkaar.
    xxx van ons.