Camper en Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu Camper en Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu

Camper en Vancouver Island

Door: Aleid

Blijf op de hoogte en volg Aleid

04 Juli 2013 | Canada, Vancouver

Hoi allemaal, heb ik gisteravond een verslag getypt, zie ik dat het er niet opstaat. Wsl. iets fout gedaan. Dus maar opnieuw, iets korter. We hadden goed geslapen in de Accent Inn, maar werden vroeg wakker. Er was geen included ontbijt, dus nu wel op weg naar Maccie. Heerlijke pancakes, eggmcmuffin, yoghurt met vruchten en koffie. Daarna alvast onze spullen weer inpakken. We wandelen door dit deel van Vancouver..... De grasmaaiers staan op rijplankjes aan hun maaier, overal bloemen. De huizen zijn meestal van hout met veel dakjes. Om 12 uur checken we uit en vragen om een taxi, die vrijwel meteen komt. Het is hier multiculti al, veel chinezen, indiers met tulbanden, moskee, jehovagebouw enz. Het is weer wennen aan de afstanden, je denk 'even' naar iets te rijden, vervolgens racet de goede man een half uur langs drukke straten. Van de wijk Richmond naar de wijk Delta. Maar dan zijn we bij Cruise Canada. Algauw is het papierwerk klaar en kunnen we.....! Sjon achter het stuur en we rijden, weer een half uur, naar de supermarkt. In de Wal-mart kopen we eten en drinken, iig. voor de eerste paar dagen. En dan op weg naar de ferry! We zijn mooi op tijd in Tsawwassen en moeten even wachten en dan om 17.00 erop. Het is een prachtige tocht, eerst over een weidse baai en dan tussen eilanden door. Het is heerlijk zonnig weer en we zitten aan dek, nadat we een patatje met kaas en jus (?) hebben gegeten. Als we aankomen in Schwarz Bay gaat het eraf rijden ook weer vlot en voordat we het merken zijn we al in Saanichton, waar onze eerste 'camping' is, Oceanside. We pluggen alles in, eten wat en we lopen over het pad naar de zee. In de avondschemer realiseren we dat we voor de 2de keer aan de Pacific staan! hoe bijzonder is dat! En dan naar bed, even wat ombouwen, beddengoed uitpakken, toiletteren in een uiterst schoon gebouw met toegangscode. En welterusten.

• 04 Juli 2013 - 19:02

Leo En Nienke:

Lieve alletwee,

Nu even een berichtje van ons uit Huppel.
    Ik heb vandaag geen tijd gehad om op het werk mijn mail te bekijken.
    Mooi, dat alles tor nu toe zo gesmeerd verloopt en ja, aan de lange afstanden zullen jullie wel weer even moeten wennen.
    Zelfs de eerste foto's al, jullie camper en een mooie foto tijdens jullie overtocht naar Vancouver Island.
    Mijn werkweek van deze week zit erop. Morgen "vrij", maar de bouwvakkers staan alweer om 07.30 uur op de stoep. Het schiet al aardig op, het nieuwe plafond zit er al in en we verwachten dat deze werklui morgen klaar zullen zijn. Maandag komt de keukenboer om de nieuwe keuken te installeren, zij hebben wsl. 2 werkdagen nodig en de resterende dagen volgende week komen de bouwvakkers en de schilder het afmaken. Maar ik zal jullie nog wel op de hoogte houden van onze "verbouwing".

Lieve groeten en dikke kussen van ons uit Huppel.

• 04 Juli 2013 - 23:35

Rieja En Gerrit:

Toch nog even kijken vlak voor het naar bed gaan of er nog tekst (of foto's) zijn uit Canada. Vanmorgen niets. Maar als het hier al nacht is worden ze in Canada pas echt wakker. Dus als ik dit schrijf hebben jullie nog een hele dag voor de boeg. Het blijft vreemd.
    Als we de foto's zien begint het te kriebelen. Herkenbaar.
    Vooraf was alles spannend of de ferry wel te halen was. Nu kan de rust van het reizen beginnen. De afstanden zijn groot maar jullie hebben nog even. Knijp je af en toe in de arm en sta stil bij alle moois wat op jullie pad gaat komen.
    Geniet. Groeten XX uit Doetinchem