Aankomst Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu Aankomst Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu

Aankomst Vancouver

Door: Aleid

Blijf op de hoogte en volg Aleid

03 Juli 2013 | Canada, Vancouver

Hallo allemaal,
we zijn er!! De reis verliep heel goed. We vertrokken om 8.10 van huis, reden naar het station, waar Sjon mij afzette met de reistassen. Hij zette daarna de auto bij R&R. De trein vertrok prima op tijd en ja hoor.....wisselstoring bij Arnhem Centraal. We hebben een kwartier voor Velperpoort gestaan en toen gelukkig door kunnen rijden. Toen toch wel haast maken om naar perron 11 te gaan. Het is gelukt, zonder verdere problemen kwamen we op Schiphol aan. Gelijk maar inchecken en de bagage inleveren. Koffie, beetje langs de winkeltjes, de laatste appjes en dan toch maar vast naar de gate. Daar was het best wel streng, laptops uit de rugzak, riemen af,door de bodyscan en eindelijk de laatste wachtruimte. Het boarden ging verrassend snel en om 14.15 vlogen we! nog een laatste blik op de nederlandse kustlijn en de lange zit begon. Gelukkig zaten we met z'n 2en en konden we om de beurt bij het raampje. We vlogen via de noordelijke route en soms was er geen bewolking, dan zagen we wsl. Groenland met ijs, gletchers en sneeuw. De verzorging aan boord was prima, pasta Stroganoff of pasta cheese, lekker drinken en de sfeer in het vliegtuig was rustig, geen huilende kinderen met stressende ouders. Af en toe liep er een mama met een grote baby in een doek rond, verder waren er voor de kinderen speciale pakketjes. In de stoelen voor je zitplaats zat een beeldscherm, waar je films, muziek, spelletjes enz. kon zien/horen/spelen. Jammer dat er geen reisroute te zien was. Toen we over het noorden van Canada vlogen, zagen we op de bergen nog erg veel sneeuw en de riviertjes die we zagen waren wel vies van kleur. Hoewel we ook de mooiste ijsblauwe meertjes zagen! Inmiddels waren we ruim 9 uur verder en we gingen landen. Alles ging voorspoedig, uit het vliegtuig, door de gangen naar de douane, die ernstig vroeg wat we kwamen doen! Dan de koffers en buiten ontdekten we al snel het shuttlebusje van de Accent Inn, waar we de 1ste nacht slapen ( Richmond). De wegen zijn weer breed, Vancouver ziet er mooi verzorgd uit. Zoals we al gewend waren in Amerika, hebben we op onze kamer 2 grote bedden en verder een airco die op vriezen afgesteld stond, brrr. Gelukkig is het hier prima weer, 25*. Het is alleen nog wennen, dat het hier dus pas 16.00 was. We hebben meteen gebeld met Cruise Canada en we kunnen morgen om 13.15 de camper komen halen. Nu zijn we net wezen eten, chicken carbonara. Sjon een lekker canadees biertje. Nu het eerste verslag, want hier is dus internet. Morgen de camper, meteen langs de Wal-mart en dan door naar de ferry! Dan richting Vancouver Island en rijden we door naar Victoria. Hopelijk gaat het lukken om regelmatig een verslagje te schrijven. Alles is dus goed gegaan en onze reis is dus nu echt begonnen, ik ben zo benieuwd wat we weer allemaal zullen zien. Heel veel liefs voor iedereen en de groeten.

• 03 Juli 2013 - 07:36

Simon En Jeannette Hokke:

Lieve Sjon en Aleid,

Wat een leuk verslag en we wensen jullie een fijne toertocht door Canada! Geniet van de vakantie!

Groetjes Simon en Jeannette

• 03 Juli 2013 - 09:06

Gerrit:

Goed om te lezen dat alles goed is. Lange dag, he.
    We zien wel wanner we weer wat mogen lezen.
    Have a nice day.... Gerrit

• 03 Juli 2013 - 09:29

Nienke:

Hallo Globetrotters,

Ja, voor jullie is de grote reis weer begonnen en wat fijn dat jullie zo'n voorspoedige reis hebben gehad.
    Heerlijk, al zo snel een bericht.
    Ik ben nu op mijn werk en stiekem op internet, dat mag nml. eigenlijk alleen voor werk gerelateerde site's.
    Maar ik kon het niet laten om even te kijken.
    Gisteravond naar Gerben's verjaardag geweest. Met een heel klein clubje hebben heerlijk taart ed. gegeten. Simon is ook nog geweest, gezellig.

Veel plezier en ga volop genieten, liefs, Nienke.

• 03 Juli 2013 - 12:45

Matthijs:

Fijn om te horen dat jullie veilig aangekomen zijn!