Wells Gray Provincial Park - Reisverslag uit Lillooet, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu Wells Gray Provincial Park - Reisverslag uit Lillooet, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu

Wells Gray Provincial Park

Door: Aleid

Blijf op de hoogte en volg Aleid

13 Juli 2013 | Canada, Lillooet

En vannacht hoorden we het heerlijk regenen. En Sjon heeft ook nog de treinen gehoord, het was koud, maar desondanks hebben we fijn geslapen. Ons campertje wordt steeds meer ons huis. Douchen, ontbijtje, afkoppelen en op weg. Eerst maar weer eens tanken....zo'n 100 liter en dan waren we nog niet eens 'leeg'. Daarna de weg op naar het park. We wilden naar de Spahats Fall, maar achter ons reed een grote groep motorhenkies, die daar ook naar toe gingen. Dus eerst dan toch maar naar de Helmcken Falls. Het water wringt zich door de rotsen, mooi gezicht! De volgende is de Dawson Falls, die weer heel breed is, ook mooi. Dan naar de uitkijktoren The Green en nog wat, met een prachtig uitzicht over een heel groot gebied. Je ziet op veel bergen nog sneeuw liggen, dus voorlopig nog genoeg watervalwater! Hierna tweede poging bij de Spahats Falls. Ook mooi, maar nog leuker was de ontmoeting,op de parkeerplaats, met een Belgische wafelbakker. Hij was hier 6 jaar geleden gaan wonen en bakte wafels en maakte chocolade praline's en truffels. Van't winter had hij een licentie bij het ijshockeystadion van Kamloops. Nog even boodschappen doen in Clearwater, eten maken en fikkie stoken door Sjon! Voor de rest proberen de muggen van ons af te houden. Doei.

• 13 Juli 2013 - 07:03

Leo En Nienke:

Hallo beiden,

Het is hier nu zaterdagmorgen ongeveer 07.00 uur en wij staan beiden weer in de startblokken om aan dag 2 van het Huppelsfeest te beginnen. Snel even op jullie site kijken, eten en op naar de koning om daar te helpen.
    Gisteren hebben we met onze wagen de eerste prijs gewonnen met de optocht. Onze wagen heette winterkoning, omdat de schutterskoning uit onze buurt komt. We hadden een hele grote ijsberg gemaakt en daar bovenop stond de IJskoning. De loopgroep eromheen waren koningspinquinnen, ook op de wagen zat de partner van de koning en die was uitgedost als ijsbeer. De wagen is wel 4 meter hoog, 8 meter lang en 2,5 meter breed. Dus als Aleid een keer een pinquinpak nodig heeft kan ze lenen bij mij!
    We hadden goed weer, droog en een aangename temperatuur van zo'n 20 graden. 's Middags hebben we, geloof ik, 3 druppels regen gehad. Maar daar heeft niemand last van gehad.
    Op naar vandaag, daarom stop ik want er is meer te doen. Morgen meer!
    Groet en dikke kussen uit Huppel.

• 13 Juli 2013 - 11:53

Gerrit En Rieja:

Hoi,
    lekker geslapen, na een straatbbq. Erg laat geworden, maar super gezellig. Dit weekend straattheater, samen met Fana en Jorrit. Onze nieuwe w.c. in gebruik genomen. Bouke druk met werken overal. Wessel weer terug uit Noorwegen. Beter muggen van je af houden, dan beren op je pad. Veel plezier.

• 14 Juli 2013 - 08:17

Marcel:

Goede morgen, mede-camperaars, wat een heerlijke reisverhalen en mooie foto's. Sjon kun je voor mij zo'n campertje mee naar nl nemen, ik ruil hem zo in voor onze Adria, zie me met zo'n karretje al door Europa scheuren.

Het weer liet ons afgelopen donderdag in de steek, hadden er toen al zo'n 200 km op de fiets langs de Lippe op zitten, schitterende tocht. Besloten vanwege het matige weer voor een paar dagen toch maar even naar huis te tuffen, alles ziet er in onze en jullie buurt nog goed uit. Gisteren bezoekje aan ons jongste kleinkind Bob op de camping bij Lathum, was weer genieten. Vervolgens Marina en Peter uitgezwaaid, die zijn vannacht met de kinderen met caravan naar Zuid-Frankrijk vertrokken, op de 14e juli dwars door Frankrijk, moet er niet van dromen.
    Over een paar uurtjes vertrekken wij naar Giethoorn, ik hoop vanmiddag met een natje te gaan genieten bij Kaatje a.d. Sluis in Blokzijl, daarna de rest van de week door naar Friesland om daar met onze fietsen lekker rond te zwerven.

Blijf genieten van jullie fantastisch reis ! Groeten uit Dieren.