Lillooet - Reisverslag uit Lillooet, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu Lillooet - Reisverslag uit Lillooet, Canada van Aleid - WaarBenJij.nu

Lillooet

Blijf op de hoogte en volg Aleid

11 Juli 2013 | Canada, Lillooet

Zo, hier zitten 2 tevreden mensen! Allereerst hebben we een prachtig plekje gehad in Squamish, middenin een oerbos. We hebben daar weer heerlijk eten gemaakt, vuurtje gestookt en geslapen. Vanmorgen bijtijds op, want we gaan naar Whistler. En wat een avontuur...heel Whistler ademt nog Olympische Spelen! Het ziet er ook wel prachtig uit met z'n plaza, wandelpromenade, winkels, maar vooral hotels en restaurants. Wij hebben er even doorheen gelopen en toen op weg naar de liften, want we moesten perse de Peak to Peak doen. Dus eerst met de gondola Whistlers Mountain op, waar we een kleine trail liepen en waar nog overal sneeuw lag. Helaas, vergeten de batterij van de camera op te laden, gelukkig hebben we wel foto's kunnen maken, dankzij de IPad. We zien dat trouwens veel mensen doen. Daarna in de gondel naar de overkant, Black Comb Mountain. Daar hebben we met Richelle gefacetimed. Mees lag al in bed, maar Rich ging toch naar hem toe, daar werd hij wakker van en kon toen meteen z'n 1ste tand laten zien! Dit was super en aandoenlijk. Toen terug naar beneden met stoeltjesliften. Gelukkig hebben we geen last van hoogtevrees!! Daarna met de camper op pad, tot aan Whistler was de weg goed, maar erna werd het een stuk slechter. Langs Pemberton, Duffy Lake en de Cayoosh Creek en vele, vele ravijnen, bossen, smalle bruggen, gaten in de weg, bochten, steil omhoog en steil omlaag, kwamen we aan in Lillooet. Een wat onooglijke campground, bij de rivier. En internet. Morgen weer verder... Zaterdag hopen we in Jasper te zijn Het karretje rijdt goed, maar 'zuipt' flink. We kregen vanavond een gratis toetje, een zak vol gele abrikozen. Gisteren een Nederlandse Canadees gesproken, of net andersom. Was geboren in Hengelo! En nu staat er een gezin uit Bloemendaal op deze camping, verder nog geen NLers tegen gekomen. Wel Duitsers en Denen. Leuk dat we weer regelmatig reacties krijgen. Rieja en Rich, bijna, bijna.... Nienke, bijna, bijna.... Vul maar in, wij wensen jullie het van harte! Tot schrijfs.

• 11 Juli 2013 - 08:51

Gerrit En Rieja:

Hey there.

De zomer is hier echt begonnen. Gisteren nog wel wat bewolking maar "ze" voorspellen zeker voor een week prima zomerweer. Rieja heeft vandaag juffendag. Naar de speeltuin.
    Ons huis staat ook nog steeds een beetje op de kop. Maar het toilet is bijna klaar en de afzuiger, nu op zolder, maakt minder lawaai.....
    Zaterdag 13 juli in Jasper gaat lukken dus. Prima op schema.
    Mollema nog steeds op 3, Ten Dam nu op 6. Beiden reden een prima tijdrit bij Mont Saint-Michel.
    Bouke gaat met een stel kornuiten naar de Alpe d'Huzes. Naar bocht 7. Feesten.
    We blijven jullie volgen. Pas op voor overstekend wild.

Groeten uit Doetinchem, Gerrit en Rieja

• 11 Juli 2013 - 14:06

Nienke:

Hallo Luitjes.

Weer vanaf mijn werk, dus heel snel even.
    Ook gisteravond geen tijd gehad om uitgebreider te mailen. Dit ivm. de voorbereidingen voor het Volksfeest van aankomend weekend.
    Heerlijk weer zo'n lang verslag, op die manier kan iedereen meegenieten.
    Hier alles prima, de keuken vordert, maar is nog niet klaar.
    Hopelijk lukt het vanavond om uitgebreider te mailen.

Groet, Nienke.

• 11 Juli 2013 - 14:55

Francien:

Internet dat je daar af en toe nog naar moet zoeken is mij een raadsel. Maar leuk dat het jullie toch lukt om de reisverslagen en de nog mooiere foto's geplaatst te krijgen.
    Vancouver Island, voor ons een bekend terrein. Jammer dat de camper zo veel dorst heeft, maar vergeet jezelf ook niet af en toe vol te gieten. Prosit!
    Wij genieten van een mooie fietstocht langs de Lippe in Duitsland om wat nieuwe energie op te doen. (francienenmarcel.waarbenjij.nu) Geniet van alles wat nog op jullie pad komt en wij genieten graag mee. Meereizen is heerlijk relaxed!

• 18 September 2013 - 02:16

Marlou:

HI! Kom per ongeluk bij jullie terecht.
    We Itten in Lillooet op de camping. Mooie toch hier naar toe.
    Onze camper zuipt ook (On)behoorlijk!
    Vind het allemaal mooi hier. Dit stadje niet echt maar het is toch Canada....
    We Itten een biertje te drinken bij de Canadian Legionaires.
    Groetje, Marlou