Alweer voorbij - Reisverslag uit Metz, Frankrijk van Aleid - WaarBenJij.nu Alweer voorbij - Reisverslag uit Metz, Frankrijk van Aleid - WaarBenJij.nu

Alweer voorbij

Door: Aleid

Blijf op de hoogte en volg Aleid

07 Mei 2012 | Frankrijk, Metz

En dat was het dan alweer. Het is inmiddels maandagavond 7 mei en nu schrijf ik even snel de belevenissen van zondag. Allereerst weer fantastisch geslapen, daarna heerlijk douchen, aankleden en alvast de reistas/koffer inpakken. Dan naar beneden, waar het ontbijtbuffet klaarstaat. Croissantjes, pistoletjes, maar ook yoghurt, fromage frais en allerlei andere lekkere dingen. Na het ontbijt voor de laatste keer naar onze kamers om de spullen te pakken. Dan afrekenen en alles in de auto pakken. We vertrekken om iets voor half 12. We besluiten om in ieder geval ook nog door België te rijden (5 landen in 4 dagen). Dus bij Luxemburg verder omhoog, richting Ettelbruch/Diekirch of zoiets. Dan ergens een bordje met een mesje en een vorkje, we kregen al een beetje een droge keel, dus ...... Maar de weg naar de koffie bleek lang en bochtig. Uiteindelijk kwamen we bij een restaurant aan de Sure bij Bourscheid. Na de koffie de wandelschoenen aan en op pad! De Sure stond behoorlijk hoog en we liepen een hele tijd over een pad langs de rivier, toen omhoog en via een soort brug over het spoor. Iets verderop konden we niet verder, omdat het overstroomd was. Terug en via een 'dierenpaadje' omhoog. Maar dat werd het ook niet, al dat geklim en geklauter, want het was te glad en te nat, we besloten om terug te gaan. Er zijn daar bij Le Moulin 2 campings, waar we een kijkje hebben genomen, maar helaas was het ontzettend gaan regenen. Dan is het niet leuk meer om te wandelen, met parapluus en regenjassen en inmiddels een temperatuur van 5 graden. Dan maar weer naar't restaurant om toch nog een late lunch te nemen, ja we eten wat af in zo'n vakantietje. Veel later weer op weg, eerst nog een stuk België en daarna via Maastricht Nederland weer in. Bij Venlo in de buurt, een heel stuk later, besluiten we om lekker asperges te gaan eten. Heerlijk, maar het was al later geworden dan we gedacht hadden, dus Menno gebeld, want hij was jarig en dat zouden we niet halen. Voor Nijmegen nog weer even via Duitsland naar Doetinchem, om Gerrit en Rieja weer veilig thuis af te zetten. Het waren een paar heerlijke dagen, we hebben veel moois gezien, ongelofelijk veel gelopen door allerlei straatjes en over pleinen, veel cafeetjes , terrassen en restaurantjes bezocht, maar vooral veel genoten van elkaars gezelschap en natuurlijk veel gelachen!! Terug in Dieren nog even vlug langs bij Menno&Senna, om Nienke, Leo, Saskia, Richelle, Rutger en Simon te zien en toen gauw naar huis, want vandaag moest er wel weer gewerkt worden. En dat was het!

• 21 Juni 2012 - 16:41

Hello: