Onderweg en 1ste plek - Reisverslag uit Bagnères-de-Luchon, Frankrijk van Aleid - WaarBenJij.nu Onderweg en 1ste plek - Reisverslag uit Bagnères-de-Luchon, Frankrijk van Aleid - WaarBenJij.nu

Onderweg en 1ste plek

Door: Aleid

Blijf op de hoogte en volg Aleid

14 Juli 2014 | Frankrijk, Bagnères-de-Luchon

Hallo allemaal,
Hier even een verslag, van het begin van onze kampeervakantie. Zaterdag alvast de auto inpakken, met een beetje passen en meten krijgen we alles erin. Zondagochtend om 8.00 vertrokken en zuidwaarts rijdend. Al snel waren we in België en trokken verder naar Frankrijk. Na Lille de tolweg op en we hadden dit jaar een zendertje aangeschaft, waardoor we zo door konden rijden. Geen tickets en gefrunnik met geld meer. Telepeage, lekker makkelijk. Bij Parijs aangekomen toch weer via de Periferique... Meestal neemt Parijs toch wel wat tijd en geeft vaak wat oponthoud met file's en zo. Gelukkig was het zondag en was er geen vrachtvervoer, dus al met al best rustig! Het weer was niet zo goed, veel wolken en regen. Jammer, we willen ZON! Uiteindelijk kwamen we bij Chateauroux aan, waar we overnacht hebben bij een Ibis Budget Hotel. Hier gingen we de voetbal finale bekijken, maar het eind van de wedstrijd hebben we niet gehaald.Heerlijk geslapen en al 800 km. erop! De volgende morgen was het maandag 14 juli, de Franse nationale feestdag! Duitsland wereldkampioen. Weer geen vrachtvervoer... Eerst maar eens een ontbijtje, daarna onze spullen in de auto en rijden maar. Het is een mooie route, veel graanvelden. Later komen er bergjes/heuvels met bossen en af en toe wat vee (Limousin). Vandaag schijnt de zon in ieder geval al meer, 22*. Na Toulouse richting Pyreneeën, dan verder naar Luchon, nog 600 km. erbij, waar heeel toevallig de Tour langs komt! Er is een aankomst in Bagneres-de-Luchon! Nou ja, we zien wel. De camping waar we de tent hebben opgezet heet: Pradelongue. Een heel mooie camping. We hebben geluk, er is nog plaats voor ons, waar we minstens 2 weken kunnen blijven, als we willen. De mevrouw zei al, dat ze veel reserveringen had vanwege de Tour. We kiezen uit 3 plekjes en gaan tevreden de tent opzetten. Morgen maar eens de omgeving verkennen en wat boodschappen doen en natuurlijk de eerste boeken tevoorschijn halen. Tot zover, groeten aan iedereen!

• 15 Juli 2014 - 23:39

Gerben, Leo En Nienke:

Hallo vakantiegangers,
    Wat fijn al zo snel een berichtje van jullie.
    En wat "toevallig" dat de Tour hier langs komt!
    Wij hebben het volksfeest goed doorstaan en Gea Schreurs is onze koningin geworden, wat een spektakel. Ze kan het nog steeds niet geloven dat zij de vogel eraf heeft geschoten.
    Hier, in Nederland, krijgen we een paar dagen tropische temperaturen; dat wordt even afzien!!!
    Maar per slot van rekening is het zomer en beter dat dan regen.
    Geniet van jullie welverdiende vakantie en tot een volgende schrijven.
    Groeten uit Huppel.

• 19 Juli 2014 - 19:33

Francien:

Nu al weer 5 dagen verder na jullie eerste verslag. Een beetje regen onderweg is niet zo erg als het op de plaats van bestemming maar goed is. Daar ziet het nu wel naar uit. Lekker de benen strekken en genieten van de mooie natuur in deze omgeving. Je bent dan zo vergeten dat je in Dieren een huis hebt staan. We passen er een beetje op want het is ons uitzicht. Geniet van elkaar, de vrijheid en de rust.